Tuesday, July 20, 2010

简易香蕉巧克力小蛋糕

刚刚新鲜出炉的。。。
娃儿有份帮忙把香蕉放进碗里让我秤的。。
呵呵!!



这小蛋糕真的非常简单。。。
不用Mixers。。只用抹刀。。
不到一会儿功夫涅!!!

看扁它不会好吃到哪里。。。
原因是。。我。。我。。hor。。
忘了加半个蛋。。@@

不过,成品出来给我惊喜。。
蛋糕是不错吃下。。。。。
至少我和娃儿都很喜欢。。。



食谱用英语好吗?
快嘛。。。
对了! 忘了说食谱是朋友给的。。。

可做四个小蛋糕。。。
如果要多。。乘上去就好。。。

91g Plain Flour
1tsp of Baking powder
A pinch of baking soda
A pinch of Salt
150g of banana
30g of brown sugar
16ml of milk
25g of unsalted butter, melted and cooled
15g of chocolate chips
1/2 eggs

Method:
1. Pre-Heat over to 180 degree celcius.
Line up muffin cups.

2. Sieve together flour, baking powder, soda, salt into a medium bowl.
Mix together with chocolate chips. Set aside.

3. Mashed the banana (must be sweet banana) with fork in a bowl and add
brown sugar, egg, milk and melted butter. Mix until well combined.

4. Pour liquid mixture into no.2. Use spatula or spoon to gently fold all ingredients.

5. When a wet batter ok, it should appear lumpy.

6。不要过度搅拌。。。

7。把面糊倒入杯子里面。...放入烘炉,烘2o分钟至熟。

....


4 comments:

凶妈妈 said...

队友,
来来来。。虽然只有四个,你应该不会介意让我吃一个吧?哈哈哈。。好贪吃! 看来我要做肥妈妈了。

LH said...

哈哈。。我也要一个!

PynnLee said...

香蕉,香蕉
我不是很爱勒
所以这个留给你就好,嘻嘻

sean said...

我来讨小蛋糕吃了。
还有吗?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin